ENG

Επαναπροσδιορίζοντας τη ρετσίνα - οι οινοποιοί απαντούν…

A A

Τα τελευταία 20 χρόνια, αρκετοί εκσυγχρονιστές Έλληνες οινοποιοί αποφάσισαν να επαναπροσδιορίσουν την ποιοτική και γευστική θέση της ρετσίνας. Έδωσαν την πρέπουσα προσοχή στην παραγωγή της. Αφιέρωσαν χρόνο στην επιλογή των σταφυλιών, αλλά και του ρετσινιού που το προσθέτουν σε ελεγχόμενη, μικρή ποσότητα. Αποτέλεσμα; Μια σειρά από καλο-οινοποιημένες ρετσίνες «νέας εποχής» με αρώματα και γεύσεις που ισορροπούν ανάμεσα στο σταφύλι και το πεύκο.

Ο Στέλιος Κεχρής, οινοποιός με απόλυτο σεβασμό και πίστη στη ρετσίνα, από τους πρωτεργάτες στην πραγματοποίηση του οράματος «για την παραγωγή ενός σύγχρονου και ποιοτικού κρασιού που βασίζεται σε μια μακραίωνη παράδοση», δημιουργός ετικετών ρετσίνας που αποσπούν μεγάλες διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς, καταθέτει: «Όταν πήρα την απόφαση να επενδύσω στη ρετσίνα, έκανα μια επιλογή που εμπεριείχε μεγάλο ρίσκο και πήγαινε κόντρα στο ρεύμα της εποχής, μέσα όμως από την προσπάθειά μου πιστεύω ότι συνέβαλα ώστε η αξία της ρετσίνας να αναγνωριστεί διεθνώς.»

Ποια η θέση της ρετσίνας στην ελληνική αγορά κρασιών;
Στέλιος Κεχρής, οινολόγος και οινοποιός, Οινοποιία Κεχρή
Η ρετσίνα είναι ένα κρασί βαθιά ριζωμένο στην κουλτούρα των Ελλήνων, το οποίο αγαπιέται ιδιαίτερα από τον κόσμο. Συμβαίνει ωστόσο κάτι παράδοξο. Αν και η κύρια παραγωγή της εντοπιζόταν παραδοσιακά στη νότια Ελλάδα και κυρίως στην Αττική, σήμερα η ρετσίνα είναι περισσότερο αγαπητή στη βόρεια Ελλάδα. Το φαινόμενο αυτό έχει διάφορες πιθανές εξηγήσεις, όπως για παράδειγμα, το γεγονός ότι η ρετσίνα εμφιαλώθηκε για πρώτη φορά στη Μακεδονία, πριν από περίπου 60 χρόνια και έτσι έγινε γρήγορα γνωστή και προσιτή στον σύγχρονο καταναλωτή ή ακόμη στο ότι η προώθηση του σύγχρονου ελληνικού ποιοτικού κρασιού ξεκίνησε πρώτα από την αγορά της Αθήνας, εκτοπίζοντας έτσι σε σημαντικό βαθμό τη ρετσίνα από τα τραπέζια.

Τι ζητά ο σημερινός καταναλωτής από μια ρετσίνα;
Γεωργιάδης Κωνσταντίνος, οινοποιός, Αφοί Γεωργιάδη
Οίνος λευκός, ξηρός, ρητινίτης. Πόσο μεγάλη σημασία έχει η σειρά των λέξεων, γιατί σήμερα αυτό που αναζητά ο καταναλωτής είναι ένας τίμιος, ποιοτικός οίνος Λευκός Ξηρός με διακριτική γεύση και άρωμα ρητίνης πεύκου, χωρίς να καλύπτει το ποιοτικό λευκό κρασί που το συνοδεύει και την ποικιλία σταφυλιού από την οποία προέρχεται. Στο χέρι μας είναι να αποδεικνύουμε στον καταναλωτή ότι η ρετσίνα είναι ένα ποιοτικό λευκό κρασί με προσθήκη ρητίνης και όχι κατώτερης ποιότητας κρασί εμπλουτισμένο με υπερβολική ρητίνη για να καλύπτει τις ατέλειές του.