Η τελευταία έρευνα του ISWR (Institute of Social Welfare and Research) υπογραμμίζει ότι η Gen Z δεν απορρίπτει -πλέον- το αλκοόλ περισσότερο από τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές, με τα ευρήματα να δείχνουν ότι σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί ακόμη και να αντιδρά στην τάση μείωσης.
Ο Richard Halstead, υπεύθυνος διερεύνησης των καταναλωτικών τάσεων του IWSR, πιστεύει ότι πρέπει να επανεκτιμηθεί το υποτιθέμενο χάσμα μεταξύ των γενεών, στην κατανάλωση αλκοόλ.
Όπως σχολιάζει: «Η μετριοπάθεια στην κατανάλωση των αλκοολούχων ποτών είναι μια αυξανόμενη τάση μεταξύ όλων των καταναλωτικών ηλικιακών ομάδων εδώ και αρκετά χρόνια. Η εντύπωση, ωστόσο, πως η Gen Z είναι θεμελιωδώς διαφορετική από άλλες ηλικιακές ομάδες δεν υποστηρίζεται από τα στοιχεία. Για παράδειγμα, γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών συσχετίζεται με το διαθέσιμο εισόδημα και η Gen Z ενηλικιώθηκε κατά τη διάρκεια μιας οικονομικής κρίσης που επηρέασε το βιοτικό κόστος. Η άνοδος των τιμών ήταν ιδιαίτερα έντονη στα μπαρ και τα εστιατόρια - μέρη που προσελκύουν περισσότερο τους εκπροσώπους αυτής της γενιάς.
Όμως με κάθε χρόνο που περνάει, όλο και περισσότεροι καταναλωτές αλκοολούχων ποτών της γενιάς Z εισέρχονται στο εργατικό δυναμικό και όσοι ήδη εργάζονται κερδίζουν περισσότερα. Νομίζω ότι θα πρέπει να περιμένουμε ότι, καθώς τα εισοδήματά τους αυξάνονται, θα καταναλώνουν πιο συχνά - όπως έκαναν και οι Millennials πριν από αυτούς.
Τα καλά νέα για τον τομέα των αλκοολούχων ποτών συνολικά είναι ότι, παρότι η λελογισμένη κατανάλωση συνεχίζει να αποτελεί έναν μακροπρόθεσμο παράγοντα, η κατανάλωση δεν βρίσκεται σε ύφεση. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, μεγάλο μέρος της πρόσφατης μείωσής της είναι κυκλικό, όχι διαρθρωτικό - και σίγουρα δεν οφείλεται στη Gen Z.»