ENG

Το κρασί στην υφήλιο #winetrends

18/02/2018

Ροζέ κρασί
Κάποια χρόνια πριν, οι προοπτικές του δεν προδιαγράφονταν ιδιαίτερα ρόδινες… Μετά το 2002, όμως, ακολούθησε παγκοσμίως μια έντονα ανοδική πορεία, που το έβαλε στη λίστα επιλογών εκατοντάδων χιλιάδων καταναλωτών, πολλοί από τους οποίους, μάλιστα, άλλαξαν για χάρη του συνήθειες.
Ο λόγος για το ροζέ κρασί, η κατανάλωση του οποίου έχει αυξηθεί παγκοσμίως κατά 20% μέσα σε δώδεκα χρόνια, έχοντας φτάσει στα 24,3 εκατ. εκατόλιτρα (O.I.V. Statistics 2015).
Η κατανάλωση των ροζέ κρασιών υπολογίζεται ότι αντιστοιχεί στο 9% της συνολικής κατανάλωσης κρασιών παγκοσμίως.
Αντίστοιχα, η παραγωγή ροζέ κρασιών αντιστοιχεί πλέον στο 10% της παγκόσμιας οινικής παραγωγής. Και σύμφωνα με στοιχεία του Conseil Interprofessionnel des Vins de Provence, το 75% των ροζέ κρασιών παράγονται στην Ευρώπη, με κύριες παραγωγούς τις χώρες Γαλλία (28%), Ιταλία (21%) και Ισπανία (18%). Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργία του rose trend, με υψηλά νούμερα τόσο παραγωγής όσο και κατανάλωσης.   

Αφρώδη κρασιά
Η ζήτηση για αφρώδη κρασιά σταθερά αυξάνεται.
Σαφώς, η βασίλισσα Σαμπάνια, παρά τον έντονο ανταγωνισμό από τα άλλα αφρώδη κρασιά, συνεχίζει να εξελίσσεται, να ανανεώνεται και να προχωρά με μεγάλα βήματα στο μέλλον! Και ενώ οι μεγάλοι οίκοι της επικεντρώνονται στο χαρμάνιασμα και το ξεχωριστό στυλ τους (βλ. σελ. 56), οι μικροί αμπελουργοί/οινοποιοί αναδεικνύουν την τάση Σαμπάνιες single vineyard και/ή οινοποιημένες στο domaine.
Οι πωλήσεις, ωστόσο, και των υπόλοιπων αφρωδών, παγκοσμίως εκτοξευτήκαν και συνεχίζουν να εμφανίζουν εντυπωσιακή αύξηση. Prosecco, Cava, αλλά και τα βρετανικά αφρώδη βοήθησαν στο να γίνει το «αφρώδες, η καθημερινή πολυτέλεια»!
Σούπερ-νέα τάση: φυσαλίδες από σπάνιες ποικιλίες, ξεχασμένες μεθόδους και περιπετειώδεις οινοποιούς!

Premium γεύσεις
Ο παγκόσμιος καταναλωτής στο κυνήγι της αναβάθμισης της ποιότητας/κατηγορίας και η premium κατηγορία συνεχίζει να αυξάνεται.
Η τάση «premiumisation» εκτός από την οικονομική δυνατότητα των καταναλωτών σχετίζεται και με τη βελτίωση της γνώσης/ενημέρωσης τους. Συνεπώς, οι επαγγελματίες πωλητές/οινοχόοι/barmen αλλά και τα «Σχολεία Κρασιού/Wine Schools» βοηθούν στην απόφαση για μια πιο απαιτητική δοκιμή/αγορά.
Λέξεις-κλειδιά: αυθεντικότητα, παράδοση, κληρονομιά!

Organic/βιοδυναμική/bio/natural

Στο γενικό πλαίσιο του organic/biodymanic trend, τα φυσικά προϊόντα, παγκοσμίως, αποτελούν μία από τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες κατηγορίες. Η ζήτηση αυξάνεται σταθερά και ο παγκόσμιος αμπελώνας βάζει το δικό του λιθαράκι στην οικοδόμηση ενός λαμπρού organic/bio μέλλοντος.

Οινοτουρισμός πολυτελείας
Ακολουθώντας την ίδια τάση, γνωστά οινοποιεία επενδύουν στον οινοτουρισμό πολυτελείας. Στη Napa, το Castello di Amorosa προτείνει exclusive ξεναγήσεις με διαμονή σε ξενοδοχείο/αναπαραγωγή κάστρου της Τοσκάνης του 13ου αιώνα, το οποίο φυσικά διαθέτει χώρους οινοποίησης και υπόγεια κελάρια. Το κόστος των πακέτων διαμορφώνεται στα $1.000 – $20.000!

Κρασί σε ποτήρι
Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω τάσεων έχει πλέον εδραιωθεί και η δυνατότητα απόλαυσης πολλών και ποιοτικών/ακριβών κρασιών σε ποτήρι. Οι περίεργοι και φιλομαθείς καταναλωτές που θέλουν να διευρύνουν συνεχώς τους ορίζοντές τους έχουν οδηγήσει στη δημιουργία bars και bistrot που εστιάζουν στο κρασί.

A A