ENG

Κτήμα Γαίας 2001, Gaia Wines / Γαία Οινοποιητική

A A

ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΚΡΑΣΙΟΥ: ΚΤΗΜΑ ΓΑΙΑΣ
ΟΙΝΟΠΟΙΙΑ: GAIA WINES / ΓΑΙΑ ΟΙΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ
Εσοδεία: 2001
Κατηγορία: Π.Ο.Π. Νεμέα
Ποικιλιακή σύνθεση: Αγιωργίτικο 100%
Αμπελώνες: Κούτσι Νεμέας
Οινοποίηση: 12μηνη παραμονή σε καινούργια δρύινα βαρέλια και 6 μήνες στη φιάλη
Ενδεικτική τιμή λιανικής: 24.70€ (η τρέχουσα σοδειά του 2017)

Πίσω από τη Γαία Οινοποιητική βρίσκονται δύο άνθρωποι, ο οινολόγος Γιάννης Παρασκευόπουλος και ο γεωπόνος Λέων Καράτσαλος. Το πρώτο κρασί που έφτιαξαν, το 1994,  ήταν ο Θαλασσίτης, μια όμορφη τυπική Σαντορίνη. Η συνέχεια τους βρήκε στη Νεμέα, στο ημιορεινό Κούτσι, όπου έστησαν τον αμπελώνα και το άρτια εξοπλισμένο οινοποιείο τους. Εκεί ψηλά, στα 650 μέτρα, παράγουν μια σειρά από κρασιά-σπουδή στο Αγιωργίτικο που διερευνούν τις δυνατότητες του σταφυλιού.

Η κορυφαία, ωστόσο, ετικέτα τους ήταν και συνεχίζει να είναι το Κτήμα Γαίας, που παράγεται από τον ιδιόκτητο αμπελώνα τους, και η οποία, όταν πρωτοεμφανίστηκε άλλαξε τον προσανατολισμό ολόκληρης της ζώνης, στρέφοντας το ενδιαφέρον και προς τις Νεμέες που αντέχουν στον χρόνο.

Σε πρόσφατο δείπνο της Wine Plus απολαύσαμε το Κτήμα Γαίας του 2017, που είναι η τρέχουσα σοδειά. Αρωματικά πολυσύνθετο και με άψογη δομή, ισορροπεί έξοχα φρούτο, τανίνες και οξύτητα. Είναι ένα κρασί με λαμπρό μέλλον, σχολιάσαμε, αναρωτώμενοι σε πόσα χρόνια τοποθετείται αυτό το μέλλον.  

Απάντηση στο ερώτημα ανέλαβε να δώσει η φιάλη που διάλεξα για το χθεσινό τραπέζι. Κτήμα Γαίας 2001. Προσεκτικό άνοιγμα, μετάγγιση και 2ωρος αερισμός ήταν ότι χρειάστηκε για να αναδείξει την αμείωτη γοητεία της αυτή η Νεμέα που περίμενε υπομονετικά 15 ολόκληρα χρόνια στην κάβα μας.

Σερβίρισμα στο ποτήρι. Το σκούρο κόκκινο χρώμα επιμένει παρόλο που οι ανταύγειες έχουν περάσει στην ανοιχτή απόχρωση του καστανού. Και δάκρυα, πολλά δάκρυα με την ανάδευση.  

Το μπουκέτο, ξεκίνησε με μοσχοκάρφια και αποξηραμένα φρούτα που μου θύμισαν το λικέρ από κράνα της μαμάς μου. Ακολούθησε η παλέτα του καπνιστού και των γλυκών μπαχαρικών. Εδώ είναι προφανής η συνεισφορά της ωρίμανσης σε καινούργια δρύινα βαρέλια και στη φιάλη.

Στο στόμα, η στιβαρότητα συνεχίζει να γοητεύει. Και στην επίγευση, το κακάο χορεύει με την κανέλα, στο μπιτ της νόστιμης, θερμής δομής.

Οι παραγωγοί του κρασιού, πιστεύουν ότι, κάτω από καλές συνθήκες συντήρησης, συνεχίζει να εξελίσσεται προς μια καλύτερη και πολυπλοκότερη μορφή, για την επόμενη δεκαετία, τουλάχιστον, από τη στιγμή της κυκλοφορίας του. Το Κτήμα Γαίας 2001 απέδειξε πως έχουν δίκιο.

Αξίζει να σας ενημερώσω και για μια πρωτιά του συγκεκριμένου κρασιού που θυμήθηκα ανατρέχοντας στις σημειώσεις μου. Το Κτήμα Γαίας 2001 ξεχώρισε ως ένα από τα 24 International Trophees του έγκυρου περιοδικού Decanter. Εκείνες τις μακρινές εποχές που τα ελληνικά κρασιά δεν έχαιραν ιδιαίτερης αναγνώρισης το Κτήμα Γαία ήταν ένα από τα ελάχιστα κρασιά από ελληνική ποικιλία που εκτιμήθηκαν ως αξιοσημείωτα επιτεύγματα του παγκόσμιου αμπελώνα!