ENG

Η Wine Society γιορτάζει τα 150 χρόνια της με κρασιά / εικόνα της οινικής μόδας ανά τους αιώνες

A A

Φέτος η Wine Society, ένας από τους πιο σημαντικούς έμπορους κρασιού στη Μεγάλη Βρετανία γιορτάζει τα 150 χρόνια της. Για την ακρίβεια πρόκειται για μια εταιρεία/λέσχη, που ‘ανήκει’ στα μέλη της, καθένα από τα οποία με την καταβολή της συνδρομής εισόδου (40 λίρες) αγοράζει μία μοναδική ισόβια μετοχή.

Το 1875, στην πρώτη γενική συνέλευση της εταιρείας συμμετείχαν 23 μέλη, τα οποία και κατάρτησαν τους στόχους της. Από την αρχή, η πολιτική της Wine Society ήταν να προμηθεύει κρασιά και αλκοολούχα ποτά στα μέλη της, στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, με το κεφάλαιο που απαιτείται για να γίνει αυτό να προέρχεται από τα ομόλογα των μελών. Από την αρχή ορίστηκε ότι «κανένα κέρδος δεν θα πρέπει να προκύπτει από τις πωλήσεις πέραν του αναγκαίου για την εξασφάλιση ενός περιθωρίου ασφαλείας». Σήμερα, η εταιρεία έχει 180.000 μέλη, 30.000 από τα οποία έκαναν εγγραφή κατά τη διάρκεια των μακρών, μοναχικών ημερών του εγκλεισμού.

Η Wine Society, για τον εορτασμό των 150 χρόνων της κυκλοφορεί -αποκλειστικά για την περίσταση- μια σειρά κρασιών με δική της ετικέτα, τη Generation Series, η οποία παρέχει διαφωτιστική εικόνα της οινικής μόδας ανά τους αιώνες. Τα κρασιά θα κυκλοφορήσουν σε τέσσερις σειρές - μία ανά τρίμηνο - η κάθε μία από τις οποίες θα αντικατοπτρίζει τα στυλ, τις περιοχές και τις γεύσεις που καθόρισαν μια 50ετή περίοδο στην ιστορία της εταιρείας, ενώ η τελευταία σειρά θα κοιτάζει μπροστά στο επόμενο μισό αιώνα.

Η πρώτη σειρά, που περιλαμβάνει 11 κρασιά, αντικατοπτρίζει τα στυλ που ήταν δημοφιλή μεταξύ 1874 και 1924. Με μεγάλο ενδιαφέρον βλέπουμε ότι κυριαρχούν η Πορτογαλία και η Ισπανία - κυρίως Madeira, Port και Sherry-, τα claret του Bordeaux και η Βουργουνδία, το γερμανικό Hock, η σαμπάνια και το ουίσκι (διαθέσιμο με το γαλόνι).

Η δεύτερη σειρά, που θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο και θα αντικατοπτρίζει τα πιο δημοφιλή στυλ από το 1924 έως το 1974, περιλαμβάνει κρασιά όπως το Chianti, η Αλσατία, το λευκό Bordeaux και το αυστραλιανό Cabernet.

Η τρίτη σειρά δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, αλλά καθώς θα αντικατοπτρίζει τις εμπορικές επιτυχίες του τέλους του 20ού αιώνα, σίγουρα θα περιλαμβάνει βασικά προϊόντα των σούπερ μάρκετ όπως το Sauvignon Blanc της Νέας Ζηλανδίας, το Malbec της Αργεντινής, το Merlot της Καλιφόρνιας, το Chardonnay της Χιλής, το Shiraz της Αυστραλίας, το Pinot Grigio και το Prosecco.

H τέταρτη και τελευταία σειρά υπόσχεται μια ματιά στα επόμενα 50 χρόνια, στα οποία οι εναλλακτικές ποικιλίες αμπέλου και οι περιοχές με ψυχρότερο κλίμα είναι πιθανό να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο, δεδομένης της αυξανόμενης επίδρασης της κλιματικής αλλαγής.